Uitnodiging voor 3e concert 'La Voce Divina'

 KLIK HIER VOOR VOLGENDE CONCERT
---
Donderdag 2 mei 2013 in de Nieuwe Kerk in Haarlem.

La Voce Divina presenteert haar 3e Canto Ostinato


Audible Light In which Spirit and Science Unite (klik voor uitleg).

Het doet ons veel plezier u uit te nodigen voor het derde 'La Voce Divina' concert. De nieuwe, zuivere nooit eerder beschikbare hoogenergetische muziekstemming wordt gebruikt om de Canto Ostinato ten gehore te brengen.

Op donderdag 2 mei 2013 presenteren wij het 3e concert:

Canto Ostinato gespeeld in quatre mains op Fazioli concertvleugel
Uitgevoerd door Zwaan Stam en Eric Langedijk (meer)

Aanvang concert: 20.15 uur. Deuren openen om 19.15 uur. Lengte van concert: 2 uur (geen pauze).

Indicatie bijdrage voor dit concert: €18,- / €27,- / €36,- / €45,- / €54,- / €63,- / €72,- / €81,- ...
Wij hebben gekozen voor "waardebepaling achteraf", zodat u mag kiezen wat u het waard vond. Voelt u zich nergens toe verplicht. Gelieve uw bijdrage in contanten mee te nemen.

Locatie: Nieuwe Kerk - Nieuwe Kerksplein 36 in Haarlem (wegens de mogelijk vele aanmeldingen zijn we uitgeweken van de Waalse Kerk naar de grotere Nieuwe Kerk uit 1649)

Reserveren: beschikbaarheid van plaatsen is beperkt. U wordt daarom verzocht uw aanwezigheid te bevestigen via divine9music@gmail.com.

Het eerste en tweede officiële concert was een groot succes. Enkele reacties:
Mijn ervaring (M):
Een zeer intens concert. Bij de eerste noten was ik meteen emotioneel. De tranen kwamen, mijn hele lichaam reageerde zeer sterk. De eerste 7 kwartier kon ik nauwelijks stilzitten, mijn voeten en benen werden gegrepen door het ritme, mijn handen verkrampten. Het voelde als een innerlijke strijd in het duister tegen alle negativiteit in mijn systeem, alle paniek, wanhoop en doodsangst als gevolg van mijn (...om privacyredenen weggelaten). Opeens klaarde het licht op, de muziek werd subtiel, transparant en de toonhoogte steeg op. Van binnen werd alles licht, rustig en vredig. Mijn bewustzijn kwam in vertrouwen, acceptatie en zelfliefde. Een zeer indrukwekkende en helende ervaring. Dank, dank, dank.
Mijn ervaring (V):
Bij de eerste klanken, zakte mijn kaak en voelde ik de spanning vanuit mijn gezicht totaal wegtrekken tot totale lichamelijke rust. Ik voelde wonderlijk al mijn cellen van onder mijn voetzolen tot en met mijn schedel inclusief ledematen tot in de verste puntjes; tenen en vingers. De goddelijke klanken die de Fazioli werden ontlokt door 2 prachtige pianisten – petje af – zijn weergaloos en niet te overtreffen. Geen piano of vleugel kan mij nog zo in vervoering raken. Twee uur van stromende muziek. Zo om. Een klankenspel het hele leven omvattend vervat in twee uur onderdompelen in meditatieve rust. Samen met gelijkgestemden. Om nooit te vergetenJ.
 ---

Een initiatief van: 
Evert Snel Piano’s & Vleugels
U en allen die inmiddels bekend zijn met La Voce Divina.

1 opmerking:

Door Frankema zei

Het Canto Ostinato heb ik ervaren als een heel bijzonder concert – jullie omschrijving ‘oorverdovende stilte’ klopt inderdaad. De muziek - bij tijden zacht en verleidend en bij tijden woest en overweldigend werd door mij ontvangen in… stilte! Dus ja, deze muziek ‘doet’ iets met je en ik voel het zelfs nu nog doorwerken. Als of ik twee uur lang in een soort meditatie gezeten heb die mijn linker en rechter hersenhelft voorlopig weer even uitgebalanceerd heeft! Dank aan Eric en Zwaan voor hun geweldige samenspel en aan Gert, Gijs en Boudewijn voor de organisatie. Dit is zeker niet de laatste keer dat ik naar een concert van Divine 9 Music zal gaan! Door Frankema